לירון: 050-2867199
עוזי: 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

חשיבות הצחוק אצל נוער

סדנאות צחוק לנוער

גיל הנעורים

גיל הנעורים, או גיל ההתבגרות, ידוע לכל כגיל קשה במיוחד, הן עבור הנערים והנערות עצמם, והן עבור הסובבים אותם. בגיל הנעורים בונים בני הנוער את האישיות העצמאית שלהם, והופכים מילדים למבוגרים.

התהליך הזה הינו תהליך פיזי ונפשי כאחד, ובני הנוער חווים לא אחת את ההשפעות ההורמונאליות של ההתבגרות שלהם, במקביל לשינויים חשיבתיים, רגשיים ונפשיים אשר עוברים עליהם בתהליך ההתבגרות שלהם.

גיל הנעורים הוא גיל קשה, בו הנערים זקוקים לתמיכה רבה מצד אחד, אך מנגד, מסרבים לקבלה פעמים רבות, מאחר שבגיל זה הם שואפים להתנתק מן המבוגרים אשר גדלו אותם ולהפוך לאישיות משל עצמם. הקושי של התקופה הוא זה אשר גורם לבני נוער רבים להיפלט ממוסדות לימוד, להתרחק מן הבית ולהתנסות בחוויות חדשות, לאו דווקא חיוביות.

חשיבות הצחוק אצל בני נוער

הצחוק הוא כי עזר ידוע בטיפול בבעיות שונות, פיזיות ונפשיות כאחד. מחקרים רבים כבר הוכיחו את יעילותו של הצחוק בכל תחומי החיים. הצחוק משחרר בגוף אנדורפינים (משככי כאבים) וסרוטונין, אשר תורם לעלייה במצב הרוח.

הצחוק תורם לשיפור של מצב הרוח, מחזק את הגוף והנפש ומקל על ההתמודדות עם סיטואציות קשות מסוגים שונים. הצחוק תורם מאד לאיזון הנפשי מכל הבחינות, ובשל כך הוא חשוב במיוחד אצל בני נוער.

בני הנוער, אשר מצויים בשלב של חוסר איזון רגשי ונפשי, אף שהוא טבעי, זקוקים מאד לעוגן אשר יוכל לאזן אותם ולתרום לחוסן הנפשי שלהם, על מנת שלא ייפגעו מן התופעות האופייניות לגיל הנעורים.

יוגה צחוק לנוער

מכיוון שלא לעיתים קרובות אנו צוחקים ללא סיבה מוגדרת, הרי שסדנאות יוגה צחוק עשויות להוות פתרון מושלם לכל מי שרוצה לסייע לעצמו באמצעות הצחוק. יוגה צחוק לנוער יכול לסייע לבני הנוער לשפר את מצב רוחם ואת האיזון הנפשי שלהם, ולהעניק להם מקום וזמן בו הם יכולים "להתפרק", להחצין את רגשותיהם בצורה נכונה ולהעניק לעצמם שעה של הנאה, שחרור וביטחון.

אנשים רבים העידו כי השתתפות בסדנאות יוגה צחוק תרם מאד גם לשיפור ביטחונם העצמי, נושא חשוב מאד בקרב בני נוער.

פורסם בתאריך: 25.08.2014
תגיות לפוסט - סדנת צחוק, יוגה צחוק, סדנאות צחוק, סדנת צחוק לנוער 

חזרה לבלוג

להזמנת סדנת יוגה צחוק / לקבלת הצעת מחיר

לירון- 050-2867199 | עוזי- 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.